Огляд Ford Focus: характеристики, надійність, оновлення поколінь.
Форд Фокус четвертого покоління після фейслифту 2022 року зберіг свій «золотий» баланс керованості, практичності й економічності. У листопаді 2025-го модель завершує виробництво на заводі в Заарлюїсі, але автомобілі 2022–2025 рр. залишаються одними з найвдаліших у класі компактів для щоденних маршрутів і траси.
Дизайн, ергономіка, місткість
Після оновлення Focus отримав іншу графіку оптики й мультимедіа з більшим екраном, але ключове — це геометрія та салонний простір. Довжина хетчбека — близько 4393 мм, колісна база — 2700 мм; у другому ряду достатньо місця по колінах, а багажник у хетчі становить 392 л (у дорефейсового — 375 л). Це один із наймісткіших варіантів у сегменті без переходу в «універсал».
Двигуни й трансмісії
Актуальна лінійка для Європи включала бензинові 1.0 EcoBoost (100–155 к.с.), у тому числі з м’яким гібридом (MHEV) і 7-ступеневим «пауершифтом», та дизель 1.5 EcoBlue (95–120 к.с.). Для ентузіастів — Focus ST із 2.3 EcoBoost на 280 к.с., розгін 0–100 км/год від ~5,7 с.
Форд Фокус у виконанні MHEV помітно економніший у місті, тоді як EcoBlue лишається чемпіоном траси (каталожні 4,2–4,8 л/100 км). Якщо важливі емоції, ST тримає планку «гарячого» хетчбека до останнього року виробництва.
Динаміка, керованість і витрати пального
Навіть у «цивільних» версіях Focus зберігає драйверський характер: точне кермо та збалансоване шасі були фірмовим знаком моделі з першого покоління. На практиці 1.0 EcoBoost 125–155 к.с. достатній для щоденної їзди; середні витрати в змішаному циклі — близько 5,2–6,6 л/100 км за каталогом, тоді як дизель легко тримає «чотвірку» на трасі. Версія ST з 2.3 EcoBoost — «пульс» сімейства: 206 кВт/280 к.с., 0–100 за 5,7 с та керованість, що не втрачає актуальності навіть на тлі електричних конкурентів.
Безпека та електронні асистенти
Focus отримав 5 зірок Euro NCAP із високими балами за захист дорослих і дітей. Пакет систем допомоги включає екстрене гальмування, утримання в смузі, адаптивний круїз і інші функції, що стали нормою для класу. На вторинному ринку легко знайти авто з повним набором асистентів саме після 2018 р. рестарту покоління.
Форд Фокус при цьому залишається «прозорим» у керуванні: асистенти працюють м’яко, не конфліктують із звичками водія та коректно зчитують розмітку й трафік європейських доріг за рахунок оновлених сенсорів та алгоритмів, що впроваджувалися з 2018 року.
Надійність і що перевірити при купівлі з пробігом
Бензиновий 1.0 EcoBoost відомий «мокрим» ременем ГРМ (wet belt), який працює в масляній ванні та чутливий до інтервалів/якості мастила. Для авто з пробігом варто перевірити історію сервісу й стан ременя — тема не раз ставала предметом журналістських розслідувань і обговорень спільнот. Дизель 1.5 EcoBlue, за умови правильного обслуговування, стабільний у довгих пробігах.
Форд Фокус із «м’яким гібридом» (MHEV) дає бонус економії без складності повного гібрида, але при діагностиці звертайте увагу на стан 48-вольтової системи та роботу стартера-генератора — у разі некоректних напруг можливі похибки в старт-стопі й рекуперації. (Технічні параметри силових ліній підтверджені каталогами специфікацій).
Статус моделі у 2025 році
Ford офіційно підтвердив завершення випуску Focus у листопаді 2025-го на заводі в Німеччині; після цієї дати на ринку будуть доступні лише складські авто. Окремо варто згадати «прощання» з Focus ST: за повідомленнями профільних медіа, останні ST зійшли з конвеєра восени 2025 року.
Форд Фокус тим не менш утримує високі оцінки експертів за сукупністю характеристик — керованість, витрати, оснащення. Якщо дивитеся на автомобіль 2022–2025 рр., це «солодке місце» по співвідношенню ціни й сучасних технологій.
Кому підходить Focus і на що звернути увагу
Перед фінальним вибором варто співвіднести свій сценарій використання з конкретними версіями моделі.
- Щоденні поїздки містом і трасою ≈ 1.0 EcoBoost 125–155 к.с. (за можливості — MHEV для кращої економії).
- Далекобійні маршрути ≈ 1.5 EcoBlue 120 к.с. із помірними витратами на високих швидкостях.
- Максимум емоцій ≈ ST 2.3 EcoBoost (0–100 км/год ~5,7 с).
- Практичність: хетчбек 392 л багажника; якщо потрібен седан — орієнтуйтеся на більший об’єм.
Пам’ятайте, що будь-який Focus із 1.0 EcoBoost потребує дисципліни в заміні оливи та контролю стану «мокрого» ременя — це здешевлює володіння на дистанції. Для ST важливі історія гальм/шин і перевірка підвіски.
Останній акорд легенди
За підсумком, Форд Фокус лишається одним із найкращих «традиційних» хетчбеків останніх років: керований, економічний і безпечний. Так, конвеєр зупиняється у листопаді 2025-го, а «гаряча» версія вже попрощалася з європейським ринком, проте парк авто 2022–2025 рр. ще довго буде актуальним на вторинному ринку.
Форд Фокус доводить, що епоха розумних бензинових та дизельних хетчбеків не закінчилася вчора — просто змінила адреси салонів. Для покупця це шанс узяти «останнє і найкраще» покоління моделі.

